قهوه روبوستا چیست و چه تفاوتی با عربیکا دارد
قهوه روبوستا چیست و چه تفاوتی با عربیکا دارد
جمعه 30 خرداد 1399 ساعت 21:36 | بازدید : 189 | نویسنده : ادمین | ( نظرات )

آیا می دانستید که قهوه در واقع بخشی از خانواده گیاهان گلدار به نام Rubiaceae است؟ در این خانواده بیش از پانصد ژانر (گروه بیولوژیکی که یک خانواده در آن قرار دارد) و حدود 1000 گونه وجود دارد. یکی از اینها لوبیایی است که ما دوست داریم ، قهوه (اصطلاحات علمی)! اگرچه گیاه شناسان همه گیاهان را بذر خانواده Rubiaceae به عنوان گیاهان قهوه می دانند ، قهوه ای که ما می نوشیم عمدتاً فقط در دو گونه - عربیکا و Kanpura ، معروف به روبوستا نیز رخ می دهد. این ما را به تفاوت بین لوبیا Arabica و قهوه روبوستا می رساند.

آیا Arabica تنها نوع قهوه ای است که می توان آن را با کیفیت بالا ارزیابی کرد؟ آیا روبوستا همیشه باید شرور باشد؟ قهوه روبوستا مسئول حدود 40٪ از تولید جهانی قهوه است. این گیاه سریعتر از Arabica رشد می کند و نسبت به شرایط شدید آب و هوا تحمل بیشتری دارد ، اما اغلب در تولید و پردازش همان توجه و توجه را نمی کند.با شهرت طعم ضعیف ، روبوستا توسط بسیاری از دوستداران قهوه کنار گذاشته می شود. اما اگر با تأکید بر کیفیت رشد کرده و پردازش شود ، آیا می تواند یک فنجان خوشمزه بسازد؟

روبوستا یا عربیکا

بگذارید بی پرده بگوییم: وقتی عطر و طعم و عطر به میان می آید ، عربیکا پیچیدگی بیشتری نسبت به روبوستا دارد. این تا حدی به این دلیل است که این دو گونه در سطح شیمیایی با یکدیگر تفاوت دارند.

در Espresso Cafe: Science Quality ، نویسندگان Andrea Illi و Rinantonio Viani خاطرنشان می كنند كه: "Arabica از كافئین ، آمینو اسیدها و اسیدهای كلروژنیك كمتری نسبت به Robusta برخوردار است ، اما به طور كلی 60٪ چربی بیشتری دارد. اجاق گاز نهایی آن است. شناخته شده است که بسیاری از ترکیبات فرار آروماتیک در قطرات روغن حل می شوند (در دام می افتند) و در حین پخت و پز آزاد می شوند ، بنابراین برخی از روغن ممکن است برخی از تفاوت های کیفیت فنجان بین Arabica و Robusta را خصوصاً در اسپرسو توضیح دهد. "

از این روبات به دلیل داشتن شخصیت ها و تلخی های لاستیکی که ممکن است مربوط به مقدار کافی کافئین آن باشد ، مورد انتقاد قرار می گیرد. اجاق های مخصوص و برج ها تا حد زیادی این مسئله را از بین برده اند. این معمولاً برای سطح پایین بازار در نظر گرفته شده است و اغلب در مخلوط ها استفاده می شود.

کیفیت قهوه نه تنها از شیمی دانه ها ، بلکه از یک سلسله انتخاب های انسانی حاصل می شود. غذای خوشمزه عربی که امروز می نوشیم ، فقط هدیه ای از طبیعت نیست ، بلکه نتیجه قرن ها انتخاب برجسته عوامل مرتبط با کیفیت است. سپس ما در تولید ، فرآوری ، پخت و پز و دم کردن انتخاب هایی انجام می دهیم که هر یک از آنها بر خواص حسی قهوه تأثیر می گذارد.

به طور کامل ، Arabica سرمایه گذاری بیشتری از زمان و منابع را از Robusta در سراسر زنجیره تأمین دریافت می کند ، که تأثیر عمده ای در جام دارد.

موسسه کیفیت قهوه (CQI) اظهار داشت: "غالباً Robusta به دلیل کیفیت لیوانهای سنتی تیز مورد توجه قرار نمی گیرد که مستقیماً از طرز تهیه آن حاصل می شود. اغلب ، لوبیای روبوستا با صدها نقص معامله می شود و کیفیت لیوان های آنها در اولویت قرار نگرفته است اما اگر به درستی پردازش شود ، چه می شود؟ این تأثیر نه تنها بر کشاورزان تولیدکننده بلکه در هر حزب در زنجیره تأمین تأثیر بسزایی خواهد داشت. "



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تور تایلند و آدرس thailandtor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 124
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 105
:: بازدید ماه : 103
:: بازدید سال : 2322
:: بازدید کلی : 26350